tisdag 4 september 2012

Honey

I Fredags vaknade jag upp med halsont och tänkte "jaha, nu är det min tur då". Från ingenstans är alla i min omgivning förkylda så jag gick nästan och väntade på det. Jag har legat hemma mest hela tiden sen dess och hostat och googlat huskurer, med undantag för körrep i Söndags och idag.

Jag har ätit x antal skedar med honung och druckit sjukt mycket honungsvatten med eukalyptustabletter i. Teskedar med bara honung har visat sig vara värsta mirakelkuren. Varje gång jag har upplevt att slemmet sitter fast i halsen och det blir svårt att hosta upp det har jag tagit en sked och då har det släppt nästan direkt. Hesheten har försvunnit nästan helt på bara ett dygn och jag tror faktiskt att det beror på honungen. Tips från mig vid förkylning och heshet: ät honung!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar