fredag 17 augusti 2012

Fullspäckad helg

Imorn ska Sofie ha sin hejdåfest innan hon flyttar till Spanien och så ska vi ha Vilgots 1-årskalas på Söndag.  Därför har pappa, mamma, mammas sambo och hans två barn plus deras farbror kom ner till Linköping över helgen. Tyvärr kunde inte min lillasyster följa med eftersom att hon jobbar hela helgen. Det är fullt hus nu kan man lugnt säga. Imorn kommer Kevin också. Full rulle!

Eftersom att hela familjen kom idag och eftersom att det är en del som ska fixas innan kalaset passade jag på att göra så mycket som möjligt idag. Jag har inte sutti ner på hela dagen, är helt slut nu!

Direkt efter frukosten imorse dammsög jag hela lägenheten. När det var klart var det dags för lunch så då fixade jag det, sen sövde jag Vilgot och fortsatte städningen med att damma hela lägenheten. Lagom tills jag var klar med det var det dags för mellanmål. Sen åkte jag och pappa iväg och slängde sopor och skänkte grejer åt Sofie och fortsatte direkt till affären. När vi kom hem borrade jag och Christian upp lite grejer på väggarna. Sen var det dags att fixa kvällsmat så då gjorde jag det och när vi hade ätit skulle Vilgot sova så jag sövde honom medan Christian åkte till sina föräldrar och bytte bil. Och nu sitter jag här och dör av trötthet. När Christian kommer hem ska jag baaaadaaa!

Imorn ska familjen ta en tripp till stan för lite olika ärenden. Jag ska hämta ut ett paket med Vilgots födelsedagskläder och när vi ändå är nere på stan blir det en fika också. Sen måste jag köpa alkohol till festen på kvällen. Jag måste också hinna med att göra klart cake popsen. Jag vetefan hur de ska få plats i kylen dock. Mamma och de var och handlade hit mat förut och nu är det proppfullt i hela kylen. I-landsproblem kan man tycka, men lik förbannat ett problem. Det kanske får bli så att vi gör cake popsen på Söndag förmiddag innan kalaset börjar. Alltså när vi är bakis.. Ingen sovmorgon här inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar