måndag 27 augusti 2012

Team Hoffsten

Nu har jag mycket att berätta!

För någon vecka sen när jag såg att Louise Hoffsten, som är från Linköping, skulle va med i körslaget i år tänkte jag att jag ville söka, men så fick jag för mig att audition var i Torsdags. Tyvärr hade jag skola som jag inte ville missa då, så jag sket i det.

Men så igår, på tåget på väg hem från Stockholm, satt jag och bläddrade igenom facebook på mobilen medan Vilgot låg med huvudet på min axel och sov. Och så såg jag att en vän på min facebook hade lagt upp en bild på en lång kö utanför konsert & kongeress så jag klickade in på bilden för att läsa kommentarerna. Och tror ni inte att det var körslaget-audition på gång då!

Så fort jag klev av tåget gick jag med all packning och Vilgot i vagnen direkt till K&K för att se om det fortfarande gick att söka. Och det gick! Jag var sökande 221 av 222 personer. Jag gick hem en stund och käkade och lämnade Vilgot med Malin och gick tillbaka typ en timme senare. Sen väntade jag i hundra år på att få sjunga inför första juryn.

Jag tillhörde sista gruppen som fick sjunga så när det väl var min tur var klockan rätt mycket. Jag och en annan kille gick vidare till andra juryn, som var Louise Hoffsten. När jag hade sjungit för henne var hennes första kommentar "wow!". Det var kul att hon verkade gilla mitt framträdande. Jag fick ett kanske och fick gå ut och vänta på att juryn skulle bestämma sig för vilka som skulle få komma med i kören. Det var redan 13 som hade fått ett klart ja, så sen var vi ca 40 pers kvar som tävlade om 7 platser.

När vi hade väntat i en evighet fick vi till slut veta vilka av oss som hade gått vidare. Hon ropade upp ett namn i taget och när det var tre personer kvar ropade hon upp ett namn som är väldigt likt mitt så jag fick en halv hjärtattack och trodde i någon sekund att det var mig hon menade, men det var det ju inte. Två personer kvar. Då tänkte jag att det var kört för min del. Hon ropade upp en person till. En person kvar. Den sista som får vara med i team Hoffsten är Hanna Ryttermarker.

Ryttermarker?! Hahahaha! Ja, nästan rätt. Jag fattade ju i alla fall att det var mig hon menade den här gången. Puh! Jag kom med! Helt sjukt!

Uppdatering:

Ska berätta en kul grej som hände, som jag glömde skriva om förut. Förutom kameramännen och Loiuse satt det lite fler människor utanför bild så att säga, som tillhör produktionen antar jag. När jag hade sjungit klart för Loiuse och kamerorna hade slutat rulla vinkade en av personerna in mig och undrade om jag kunde sjunga en liten snutt av nån gospel- eller soullåt i ett lite högre läge. Så jag sjöng en refr. och trodde att det var en del av min audition, men så såg jag hur hon plockade upp sin telefon under tiden jag sjöng, men jag tänkte inte så mycket på det. När jag hade sjungit klart tackade hon och sa att det var för eget bruk. Haha! Vilken komplimang! Det kanske ska tilläggas att hon bland annat har körat bakom typ alla stora artister och är en av sveriges mest anlitade körsångerskor. Egoboost till mig!

4 kommentarer:

  1. Så himla kul Hanna! Är supertaggad för din skull :)

    SvaraRadera
  2. Så KUL Hanna! Lycka till så jättemycket! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt, grattis! :)

    SvaraRadera
  4. Jättekul, Hanna! Håller tummarna för er.

    SvaraRadera