fredag 10 augusti 2012

Operation sova

På senaste tiden har Vilgot ändrat sina sovtider på dagarna. Förut sov han 1 timme på förmiddagen och 1 timme på eftermiddagen. Nu sover han sällan längre än 30 minuter på förmiddagen och är pigg som bara den när han vaknar. På eftermiddagen vaknar han oftast efter 30 minuter men har verkligen inte sovit färdigt. Det brukar bli så att jag tar upp honom och sätter mig i soffan och tittar på tv med honom i famnen. Då somnar han alltid om och sover typ 1 timma till.

Så. Idag börjar ett försök att göra om sovrutinerna så att han bara sover en gång efter lunch istället, i hopp om att han ska sova en längre stund. Klockan är strax efter 11 och han är redan supertrött. Jag ska ställa mig med lunchen nu och hoppas att han har tålamod nog att låta mig laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar