söndag 29 april 2012

blå vs rosa

Jag har börjar fundera på om vi ska köpa en uv-dräkt istället för badshorts och badtröja i alla fall. Det är inte lika fint, men jag kan tänka mig att tröjan lätt hasar upp när Vilgot ligger på marker och kryper omkring. Det lär ju inte va så himla skönt för honom att ha tröjan uppe i armhålan och en massa gräs, sand och annat fastklistrat på magen.

Nu har jag nog letat igenom varenda sida på internet som har uv-dräkter åt bebisar. Varför finns det inga snygga? Antingen är det alldeles för mycket mönster och linjer på gång så att det bara blir plottrigt och fult eller så är det väldigt simpelt och tråkigt. Dessutom finns det nästan bara uv-dräkter i blått eller rosa. Och de få som är flerfärgade går i samma färgskalor. Blått, grönt, svart och turkost ihop eller rött, rosa, lila och orange ihop. Vore det så hemskt om man blandade mellan de två?!

Jag skulle vilja ha en regnbågsfärgad eller en med något coolt retromönster. Det finns ju en massa fina bodys i helt vanliga affärer så varför kan man inte bara göra uv-dräkter i samma mönster? Suck! Jaja, syftet med dem är ju att skydda och inte att vara skitsnygga så jag får väl nöja mig med något halvdant.

Jag har hittat två som ser okej ut. Den till vänster är Christian skeptisk till men jag tycker att den är den roligaste hittills. Den till höger är ju faktiskt rätt fin också, men jag hade ju hellre haft något mer spännande. Jag gillar turkost och grönt mycket och Vilgot passar bra i de färgerna, men det känns som att allt han äger går i de färgerna och jag är lite trött på det.

Även om det kanske är lite fånigt är det lite av en principgrej också. Jag vill inte bara klä min son i blått och grönt hela tiden när det finns massa andra färger som jag gillar och som han klär i, men ändå har det på något sätt lyckats bli så.



1 kommentar:

  1. Den till vänster såg ju ut att ha knäppning i skrevet? *gillar* Var hittade du den?

    Och visst blir man less på denna enkelspåriga färgsättning av bebis/barn-kläder!

    SvaraRadera