lördag 7 april 2012

påskpresenter

Min mamma är här på besök över påskhelgen. Igår var mamma, Sofie, Malin, jag, Christian och Vilgot på Kniv och Gaffel och åt massa gott. Det var mammas påskpresent till oss alla. Det var väldigt god mat och jag provade på pilgrimsmusslor för första gånger. Supergott! Det ska jag äta fler gånger. Tack mamma.

När vi hade ätit färdigt gick mamma och Christian hem med Vilgot för att de var trötta. Jag och systrarna gick till Platens bar och tog en cider/öl. Vi hade tänkt köra en minirunda och gå vidare till något mer ställe, men det blev så sent att alla ställen började ta inträde när vi skulle gå vidare så vi gick hem istället.

Minns ni den fina leksakslådan jag köpte på Åhléns förra helgen? Vilgot slet sönder den för några dagar sen och började äta på remmarna han hade slitit loss. Så idag hade vi planer på att gå till stan för att lämna tillbaka den, men när vi såg att det snöade ute försvann lusten att gå in till stan så Christian var snäll och skjutsade oss ut till Ikano istället.

På Ikano lämnade jag tillbaka lådan och så strosade vi omkring i lite olika affärer. Vilgot fick en massa fina grejer med sig hem. En ny leksakslåda, två böcker, en träskallra, en solhatt, sex par strumpor, en cool ziptröja/jacka och en nappflaska med handtag. Igår fick han dessutom en body, en t-shirt och ett par hängselbyxor. Det tackar vi för så mycket!




























Lådan och nappflaskan fick han av mig, Ziptröjan fick han av Sofie och resten stod min mamma för. Sofie ville köpa en hel outfit som matchade med ziptröjan men hade inte riktigt orken att hitta allt idag så i morgon ska vi gå till stan för att shoppa lite mer. Yaay! Håll tummarna för bättre väder imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar