tisdag 24 april 2012

En händelserik helg

Jag är rätt nöjd med helgen som har varit. Det känns som att jag har hunnit med en hel del och det har varit skoj.

I Lördags åkte lilla familjen till Elin och Jerre och käkade lunch som de bjöd på. Det blev spagetti och köttfärssås. Wunderful! Bebisarna plockade i sig pasta och broccoli bäst de kunde. Det var nog första gången Vilgot fick äta omixad lagad mat. Han har ju fått plocka i sig lite olika saker men aldrig lagad mat. Varför vet jag inte för det gick jättebra. Det ska vi börja med!

Efter maten lekte Vilgot och Molly med hennes leksaker. Det blev nästan lite bråk om vem som skulle ha vilken leksak. Molly försökte muta Vilgot med andra leksaker i utbyte mot de han hade. Som ni ser på bilderna nedan har Vilgot samma leksak i handen hela tiden medan Molly varierar sig lite. När Vilgot lite senare hade somnat i min famn av ren utmattning och Mollys tålamod började tryta kände vi att det var dags att bege sig hemåt.





På kvällen var det dags för orupfest. Vad är det undrar ni. Jo, en orup är en shot som består av två spritsorter. Tar man en orup på krogen ber man bartendern blunda och peka mot all sprit tills man säger stop. Detta gör man två gånger för att få två olika spritsorter. De två spritsorter bartendern hamnar på gör man sen en shot av. Det kan bli gott men det kan också bli fruktansvärt äckligt.

Mina systrar hade en massa kvarlämnad sprit hemma från tidigare fester och ville ha en fest för att bli av med allt. De hade dock ett lappsystem istället för att man ska stå och peka på spriten. Man drog helt enkelt två lappar ur en låda och läste vilka två sorter man skulle shotta. Jag drack 4 orup under kvällen och den sista var fruktansvärd. Det blev cointreau och nån typ av raspberry rum. Svinäckligt och starkt som fan! Vid midnatt gick vi till stan och festade vidare på Platens. Jag kände att jag hade druckit tillräckligt på förfesten så jag drack inget mer den kvällen. Fyllan räckte hela vägen fram ändå.

Dagen efter fick jag sovmorgon till halv 12 och det behövdes! Jag var ganska kalas kvällen innan och så blev det ju rätt sent. Kort efter jag hade klivit upp gick jag över med Vilgot till systrarna och bakishängde där fram till kl 19. Vi gjorde absolut ingenting, bara hängde, kollade på tv och snackade. Sen fick jag ett ryck och kände att det var dags att storstäda hemma. Det var verkligen en svinstia! Jag sövde Vilgot hos systrarna och gick hem och städade hela lägenheten med Christian. Vi hann till och med att möblera om lite. När klockan närmade sig 22 hämtade jag Vilgot hos mina systrar och sen var det dags att gå och lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar