onsdag 4 april 2012

förskola

Alldeles nyss kom jag och Christian hem från en visning på en förskola som ligger här i närheten. Jag hade hört fel på datumet så vi var en månad tidiga =S Pinsamt! Som tur var fick vi gå på visning nu i alla fall. Det var snällt av dem!

Det är svårt att bestämma sig för vilken förskola man helst vill ha. Vi kommer nog ställa oss i kö på flera ställen, men vilken vill vi helst ha? Jag har varit på visning på en annan förskola här i närheten också. Christian blev sjuk då så jag fick gå själv.

Den ena förskolan är stor med flera avdelningar, många rum och de är iväg en del på utflykter, framför allt med de större barnen. De har också en basar och en musikal varje år. Det känns dock som att de inte utnyttjar sina lokaler på bästa sätt, vilket är ett minus. De är mitt uppe i att göra om i verksamheten så jag fick kanske inte en rättvis bild av förskolan.

Den andra förskolan är en liten förskola med bara en avdelning vilket kan vara både bra och dåligt.. De är ute väldigt mycket fast är sällan iväg på utflykter. De sjunger vid flera tillfällen varje dag vilket, för mig, är ett stort plus. Jag fick känslan av att barnen får skapa mycket och använda sin kreativa sida, trots att deras inriktning är mer åt språk- matte- naturhållet.

Det tåls att tänka på saken! 

1 kommentar:

  1. När planerar ni att sätta honom i förskola? Vet du hur tidigt man behöver ställa sig i kö? Vi har inte börjat fundera det minsta på det där, men vill ju att han skall hamna på ett bra ställe den dagen det blir aktuellt.

    SvaraRadera