torsdag 26 april 2012

Grattis i förskott

Idag fick vi ett stort och tjockt kuvert av Libero på posten. När jag öppnade det låg där i ett brev, lite reklam och några blöjor. Blöjorna var ett present till Vilgot som, enligt dem, snart fyller 1 år. Jag vet inte om jag tycker att man kan säga att någons födelsedag är snart när det är 4 månader kvar, men vi tackar så mycket, Libero!

Jag har faktiskt gått och längtat lite efter Vilgots 1 årsdag, mest för att få fira honom. När jag tänker på att min hemmatid med honom då kommer vara slut längtar jag inte lika mycket. Jag brukar gå och tänka på hur vi skulle kunna fira honom och vilka presenter vi ska ge honom. Christian är inte så jättesugen på att planera kalas så han har gett mig det största ansvaret och det är vi nog rätt nöjda med båda två. Jag älskar ju att planera och framförallt sådana här grejer.

Jag är sugen på att ha ett riktigt kalas med fiskedamm och grejer. Pannkakstårta finns också med på listan. Och lekar. Många kanske tycker att det är lite overkill att ha ett så avancerat kalas för en 1-åring som ändå inte kommer minnas det efteråt, men vem har sagt att man ska ha tråkiga kalas bara för det? Han kommer nog att älska att få mumsa i sig pannkakstårta, slita upp present efter present, moffa i sig godis och få en massa pussar och kramar av sina nära och kära. Och vi som är äldre kommer att älska att få mumsa i oss pannkakstårta, ge bort roliga presenter, moffa i oss godis och överösa honom med pussar och kramar - och att äntligen få fiska upp godispåsar bakom ett lakan och leka lekar som vi inte fått göra på så många år. It's a win-win!

Jag har börjat skriva en presentlista åt honom med saker som vore kul att köpa åt honom. Det känns ju som att man borde ge honom något alldeles extra på hans första födelsedag, men det är svårt att komma på vad det skulle vara. Jag vet att det finns folk som köper guldhalsband och sånt, men vilken 1-åring vill ha det då. När han blir äldre sen kommer det där halsbandet säkert bara ligga i en liten ask på vinden i alla fall. Nä, jag tror på att köpa sånt som en 1-åring kan ha kul med just då istället. Om du har tips på bra, roliga grejer tar jag gärna emot dem!

Här kommer en lista på sånt jag skrivit upp

Duplo
Bobbycar
Matlagningsset
Bakningsset
Plocklåda (ni vet med klossar i olika geometriska former som ska in i rätt hål i en låda)
Doktorväska
Byggklossar
Kaplastavar
Musikinstrument (gitarr, tamburin, munspel, flöjt, maraccas, trumma, triangel)
Vem-böckerna

1 kommentar:

  1. Konstigt att redan få Liberopaket, jag har inte fått till Linnéa som är 10 1/2 månad. ;) /Ulrika

    SvaraRadera