onsdag 20 juni 2012

Klättra!

Vilgot har utvecklats galet mycket de senaste veckorna. Det är som vanligt svårt att sätta fingret på vad det är, men något är det utan tvekan. Han flörtar otroligt mycket och kan läsa av när vi är seriösa och när vi skämtar med honom.

Han kryper snabbare än blixten och utforskar allt hela tiden. När han kryper iväg till andra rum brukar jag ropa busigt efter honom och fråga var han är på väg och då skrattar han till och kryper iväg ännu snabbare och vänder sig om för att se om jag jagar honom. Det är en väldigt rolig lek. Det är så underbart att se honom nästa skutta iväg så snabbt han bara kan samtidigt som han gapflabbar.

Idag gjorde han ett försök att klättra upp på en liten lekstol... och han lyckades!!! Den är visserligen inte så hög men det är en stor bedrift för en så liten knodd ändå. Han klättrade upp och satte sig i skräddarställning med fötterna mot ryggstödet. Jag kastade mig ur soffan för att kunna vara nära ifall att han skulle falla baklänges. Efter det försökte han göra samma sak igen med olika metoder men misslyckades gång på gång. Man riktigt såg att han funderade intensivt på hur fan han lyckades den första gången. Det hela slutade med att han slog i munnen på stolens ryggstöd. Nusse!

Han är så himla fin, min lilla gosse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar