fredag 8 juni 2012

Vill du rita min tatuering?

Jag vill tatuera mig men vill inte bara ta nån bild från google utan ha en unik. Det vore as coolt om det finns någon som är sugen på att rita min tatuering åt mig. Jag har googlat fram bilder som inspiration. Om du som läser det här är sugen får du mer än gärna rita ett förslag och skicka den till hanna.ryttmarker@hotmail.com så kanske jag tar den. Snälla, sprid gärna det här inlägget så långt du bara kan!

Jag har kommit fram till att jag vill ha två olika tatueringar, båda i massa färg. Vilken av dem jag börjar med vet jag inte. Jag tror att jag helst vill ha en mellan skulderbladen som gärna får vara mer åt det runda hållet och en på underarmen som gärna ska vara lite avlång så att den följer formen på armen . Den ena ska vara lite orientalisk till stilen, tänk Indien. Den andra tatueringen ska vara lite 60-tal/retro. Jag älskar hela den stilen gällande färg och form.

Orientalisk:

Det som tilltalar mig med den här bilden är det detaljrika mönstret

Här gillar jag återigen detaljerna i bakgrunden men också färgerna. Rutan i mitten kan du tänka bort.

Färgerna!

Mönstret

Mönstret men inte färgerna

Mönstret och färgerna

Mönstret, men det är för lite färg

Det här är min favorit. Jag älskar mönstret och så råkar just den här lila nyansen vara min favoritfärg.
 60-tal/retro:

Musik och framförallt sång är en stor del av mig. Ta bort staden från bilden.

Mönstret

Mönstret!

Färgerna

Mönstret

Mönstret. känslan av att det är mycket på gång

Mönstret! Färgerna är lite för lika varandra. Jag vill ha mer kontrast.

Hela stilen, minus pilarna och stjärnorna.

Retrokänslan

Färgerna och stilen

Känslan av att det är mycket på gång. Jag gillar att man måste titta en stund för att se alla detaljer. Däremot är jag inte så förtjust i rött och orange i större mängder.


Jag gillar afrobruden även om jag inte har tänkt ha ett ansikte med i min tatuering. Sen gillar jag hela stilen på bilden.

Minus trumpeten och lägg till lite mer edge och kontrasterande linjer. Allt är lite för mjukt.

Färgerna främst, men även mönstret


Färgerna! Den rosa är min favorit, gillar mönstret på den.

Färgerna

1 kommentar:

  1. Svinläckra bilder! Nu blev jag också sugen, haha! Men mitt tips är att gå till nån studio och be den hjälpa dig, Viking gillar jag. Det är ju sånt de gör, att hjälpa till att ta fram motivet! :-)

    SvaraRadera