tisdag 20 mars 2012

20 saker som förändras när du får barn

Elin hittade en lista som jag måste kopiera! ”20 saker som förändras när du får barn”.

• Du upptäcker en inre styrka du inte visste att du hade.
Nja, har däremot mer ork än jag trodde.
• Du accepterar att några extrakilon inte är hela världen.
Ja, det finns viktigare saker att fokusera på nu!
• Du behöver inte leva efter klockan längre – bebisen sätter takten.
Lite så är det ju.. Mina systrar lägger numera på 5-10 minuter på den tiden vi har bestämt..
• Du finner en ny respekt och förståelse för dina egna föräldrar.
Har aldrig tänkt på det faktiskt.. Men visst finns det större förståelse för alla föräldrar nu när man själv har en bebis som ibland gör en tokig.
• Din egen smärta förringas jämfört med den ditt barn känner.
Ja, det är klart! Han är ju den viktigaste personen i mitt liv.
• Det känns helt OK att gå och lägga sig klockan 9 på en fredagkväll.
Jag är ju en nattuggla så där kan jag inte riktigt hålla med. Däremot är jag tröttare nu än innan jag fick barn och kan av den anledningen gå och lägga mig tidigare än förr.

• Hjärtat öppnas och blöder mycket lättare. 
Ja, jag behöver bara tänka på hur mycket jag älskar Vilgot så kan jag bli alldeles blödig.
• Det finns plötsligt massor att säga om en ny tand.
Absolut! Jag är definitivt den föräldern!
• Du tittar på ditt barn i spegeln – inte dig själv.
Haha! Japp.

• Bebisars kroppsliga funktioner är inte längre äckliga.
Jag tänkte inte på bebisars kroppsliga funktioner innan direkt, men jag kan hålla med om att man blir mer tålig för kroppens äckliga funktioner efter att man skaffat barn.
• De uppoffringar du fick höra att du måste göra verkar inte längre så stora.
Nej, de är ju en del av vardagen nu..
• Du respekterar din kropp – äntligen.
Jo visst, den har ju klarat av en hel del.
• Du inser att kramdjur verkligen är magiska!
Det är nog för tidigt för det än..
• Du tittar med förståelse på föräldrar med gråtande barn.
Ja, i alla fall föräldrar med lika små barn som jag själv har. Jag vet ju hur jobbigt det kan vara med en stackars liten ledsen bebis när man är ute och går på stan.
• Det finns alltid tid för en sista puss och kram, även om du är sen.
Ja, och en till och en till och bara en till.
• Du inser att det är möjligt att älska en främling.
Tja, jag antar det. Jag har aldrig upplevt att han är en främling..
• Du förstår vilken lyx det är att duscha – för att inte tala om att gå till frissan.
Oh ja!
• Människor du aldrig innan pratat med tar kontakt, därför att du har en bebis.
Ja, det är oftast gamla tanter..
• En massa saker som tidigare verkade så viktiga är plötsligt triviala.
Tiden framför datorn är inte riktigt lika viktig längre, nu när jag kan busa med bebis.
• Varje dag är en överraskning.
Nja, men varje dag är jävligt mycket roligare och härligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar