måndag 19 mars 2012

extrajobb

I lördags jobbade jag ett monsterpass, kl 11-23.30, i garderoben på en ölmässa. När jag kom hem var jag dödstrött och hade sjutkt ont i ryggen, benen och fötterna. Det var inte superkul att jobba, men extrapengar är alltid nice. Det är nog inget jag gör om. Vi arbetade inte under de bästa arbetsförhållandena.

Vi fick montera ställningar, bära möbler och strukturera upp ett fungerande system. Det var mer än jag trodde att vi skulle behöva göra. Det var två pass, förmiddag och eftermiddag, och en timmes paus mellan dem. Den timmen gick till att städa i ordning och organisera om i garderoben, inte till att typ sitta ner som jag hade tänkt mig. De visste om hur många gäster som skulle komma och dessutom har de haft den här mässan två år tidigare, men ändå var det kaos. Det fanns inte tillräckligt många ställningar att hänga jackorna på så de fick åka och köpa fler i omgångar, men till slut tog platsen för ställningarna slut så då fick vi montera upp dem i gångarna. Det var minst sagt trångt.

Vi hade bara en planerad paus och det var när vi åt mat kl 16. När killen som köpte mat skulle åka och fixa maten frågade han oss vad vi ville ha från donken. De två andra tjejerna ville ha big mac och jag ville ha en mc chicken. När jag sa det tittade han besvärat på mig och då sa jag mc feast men blev avbruten mitt i när han med en besvärad ton sa "kan inte du bara ta en big mac också". Jag HATAR big mac, men han ville ju inte köpa nåt annat så jag fick ju ta det. Om han ändå hade tänkt skita i vad vi ville ha undrar jag varför han frågade från första början. Det är ju en liten skitgrej, men ändå störande.

Hur som helst klarade jag av dagen och alla fick sina jackor till slut. En bra grej är att vi som arbetade ska få lönen redan den här veckan. Kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar