tisdag 6 mars 2012

busfrö

Idag har jag varit frisk men inte jobbat eftersom att jag inte hade nån bokning. Jag och mina killar tog en promenad i det fina vädret och hämtade ett paket på priso. Sen blev det chill i soffan. När Malin slutade jobbet gick vi till stan med Vilgot och tänkte fika, men det slutade med kvällsmat på donken istället.

I morgon är det dags för Vilgots sexmånaderskontroll och jag har hoppats länge på att kunna följa med på den. Passande nog är jag bara bokad halvdag från lunch imorn så det funkar. Yay! Efter bvc får jag skjuts till jobbet av min fina för att hinna i tid.

Vilgot har varit på toppenhumör den senaste tiden och det är så sjukt härligt! Han myser, pussas, kramas, skrattar och pratar glatt och mycket på sitt alldeles egna sätt. Under kvällen har jag haft honom sittandes framför mig i soffan medan vi tittat på tv och flera gånger har han lutat sig tillbaka mot mig och slappnat av. Det låter ju inte mycket för världen, men ni ska veta att bebisar sällan sitter still och ännu mindre helt avslappnat. Inte min i alla fall. Han är oftast i rörelse och när han väl sitter still är det för att han så koncentrerat tittar på nåt att han glömmer bort att röra sig, men då är han definitivt inte sådär mysigt avslappnad i kroppen.

När han inte orkade sitta och mysa sådär avslappnat längre busade vi lite. Jag brukar halvligga i soffan och hissa upp honom över mitt huvud och tjoa lite. Det tycker han är jättekul! Han blir så söt när jag gör så. Händerna sätter han framför munnen och ler med hela ansiktet riktigt busigt och kroppen kurar han ihop så att han blir som en liten boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar