måndag 5 mars 2012

sjuker

I morse gick jag upp 6.30 och ringde till min arbetsgivare och sjukanmälde mig. Det gör mig irriterad att inte kunna gå till jobbet när varje jobbpass är så viktigt. Jag vet ju inte hur mycket jag kommer bli bokad liksom. Om jag hade varit bokad imorn hade jag åtminstone fått sjuklön från och med imorgon, i och med att man inte får några pengar första dagen man är hemma, men så är inte fallet tyvärr.

Nästa gång jag vaknade var klockan typ 9-10. Christian gick upp och tog hand om Vilgot och lät mig ligga kvar. Egentligen är det ju inte mer än rätt eftersom att han är den som är föräldraledig nu och jag dessutom är sjuk, men jag är tacksam ändå.

Nu tog han lillen och åkte till sina föräldrar för att hänga lite med sin syrra. Skönt för mig att kunna vila upp mig och ta igen lite på bloggen och med alla papper som ligger på hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar