onsdag 21 mars 2012

favoritleksakerna

Vilgot har en förkärlek till en hel del grejer som vi inte gillar att han leker med, stackarn. Så fort han får syn på en sladd ska han dit och gnaga och suga på den. Våra mobiltelefoner och datorer är också väldigt intressanta, jag misstänker att det är för att de lyser. Att leka med fjärrkontrollen och råka höja volymen till max är också en av hans favoritsysslor. Det han gillar mest är nog att riva ut varenda dvd-fodral ur bokhyllan. Just dem brukar han få leka med trots att vi inte vill det. Om han blir så lycklig av att leka med dem vill inte jag vara den som tar bort lyckan från honom, det är ju faktiskt bara att ställa tillbaka dem sen.

Det märks redan nu att han kommer bli en bestämd liten kille för varje gång vi tar någon av de här grejerna från honom blir han skitarg och gråter hysteriskt av ilska. Jag ser lite av mig själv i det beteendet. Kanske inte nu längre, men när jag var liten var jag en handfull. Men hellre ett barn som är målinriktad och vet vad han vill än ett barn som inte vågar ta för sig och  gör precis som man säger hela tiden.

4 kommentarer:

  1. Han har definitivt ärvt din envishet & tjurskallighet /Malib

    SvaraRadera
  2. Liv är precis likadan, hon brukar få suga och leka med mobilen/sladden/fjärrkontrollen när jag helt enkelt inte orkar gå all in för att trösta henne med nån annan leksak som aldrig kommer bli lika perfekt och fulländad som de hon inte får ha. Barn!

    SvaraRadera
  3. Tips från coachen:
    Ta ur skivorna ur fodralen och lägg dem i plastpåsar i ett skåp högt upp. Då slipper ni överraskningar i form av repor och så. Jag hittade en gång en videofilm med tapen utrullad över halva golvet fast jag kunde svurit på att du var för liten för att få ur filmen ur fodralet ;)

    Målinriktad är bra :)

    Kram mamma :)

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med intresse för sladdar och tekniska prylar. Ja, Jonathan har i alla fall inte fått det från mig.

    SvaraRadera