torsdag 1 mars 2012

typ 6 månader

Nu när jag har börjat jobba så hinner jag inte riktigt med allt jag skulle vilja. Jag ska egentligen redan vara i säng nu, men offrar lite av min sömn för att få iväg ett litet tecken på att jag lever.

Vilgot skulle ha blivit 6 månader den 30 februari, men eftersom att det datumet inte existerar får vi låtsas som att det är idag han blir 6 månader. Jag brukar ju skriva ett inlägg om hans utveckling varje månadsdag och bjuda på en bild. Eftersom att jag knappt har tid att skriva det här inlägget har jag inte hunnit skriva det inlägget. Imorgon slutar jag dock tidigt och tänkte försöka skriva då istället. Jag har i alla fall fotat honom idag.

Första dagen på jobbet var helt okej, rätt lugnt. Personalen var trevlig och barnen var väldigt sociala och enkla att ha att göra med. För er som inte vet är jag anställd på vikariebanken och vikarierar alltså på olika förskolor och skolor. Imorn ska jag faktiskt till en förskola som ligger några hundra meter från den förskolan jag var på idag. Av alla förskolor i Linköping.

När jag kom hem möttes jag av Christian och Vilgot i hallen som skulle gå på promenad men det fick de inte. Jag var tvungen att amma innan mitt bröst skulle sprängas. Vilgot gav ifrån sig världens största och finaste leende när jag kom innanför dörren. Hela eftermiddagen har jag anfallit honom med pussar och bus och har fått massa kärlek tillbaka. De timmarna jag är ifrån honom får jag verkligen tillbaka i kärlek. Det mest positiva med att vara ifrån honom en hel arbetsdag är att jag har mer motivation att verkligen göra nåt bra av tiden när vi är tillsammans. Det låter lite som att jag inte skulle orka med honom om dagarna annars, men när man går hemma med sin lilla bebis i princip dygnet runt är man inte helylle hela tiden liksom. Idag har jag knappt velat släppa honom. Han är mitt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar