lördag 31 mars 2012

Bästa lördagen

Den här dagen har passerat snabbt och har varit en riktigt bra dag! Dagen började med lite sovmorgon för att Vilgot valde att somna om efter att ha vaknat kl 8. När klockan var 9.30 låg han tätt intill och pillade i mitt hår och klappade mig snällt på kinden. Sen bjöd han på de allra finaste leendena man kan tänka sig och ett och annat skratt. Bara sådär. Jag undrar vem han har fått sitt härliga morgonhumör från. Inte är det mig eller Christian i alla fall.

Min pappa är nere i Linköping på besök för att spana in lite lägenheter. Han ska eventuellt flytta hit nämligen. Hoppas hoppas! Pappa, jag, Vilgot och systrarna åkte iväg på en lägenhetsvisning i Valla och kom, i sann Ryttmarker-anda, försenade till visningen. Pinsamt! Lägenheten var jävligt nice. Ljus och fin med öppen planlösning. Så skulle man bo!

Efter visningen åkte vi till stan och lunchade på donken följt av en fika på Linds. Det blev lite spontanshopping av skor för Sofies del för att Malin klagade på att hon hade stövlar på sig när det inte regnade. Jag köpte faktiskt en jättefin flätad korg i alla möjliga färger till Vilgot. Hans leksaker ligger jämt överallt i lägenheten och jag har länge velat köpa nåt att ha dem i. Nu är det slut på snubbleriet över alla leksaker.



Lagom tills vi kom hem tittade solen fram. Som ni vet var det svinkallt imorse och snöade till och med lite, så sol var ju uppskattat. Christian och Kevin satt hemma och väntade på att jag och Vilgot skulle komma hem så att vi kunde hitta på något. I och med att solen äntligen var framme föreslog jag att vi skulle åka iväg och grilla korv och dricka varm choklad och det nappade de på. Jag fixade varm choklad, drog på mig täckbyxorna och klädde Vilgot, dagen till ära (lärarmanifestationen), i sin fina lärarovve.

Eftersom att solen snart skulle gå ner åkte vi till Valla som ligger nära och bra. Där finns dessutom en lekpark. Vi grillade korv och drack varm choklad, som bestämt, och sen lekte vi. Det var mest Christian och Kevin som lekte medan jag drog barnvagnen med en trött och lite grinig Vilgot i. Fast jag åkte faktiskt lite rutschkana.




























När solen nästan hade gått ner åkte vi till affären och köpte lördagsgodis. Bättre sent än aldrig. Kevin åkte i kundvagnen och fick ett påskägg. Nöjda och glada åkte vi hem och gjorde isglass av en liten slurk coca cola som vi hade i kylen. Sen blev det lördagsgodis och gladiatorerna (urk!) innan det var dags för Kevin att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar