söndag 25 mars 2012

Picknick

Nu när jag jobbar uppskattar jag helgerna mycket mer! I morse messade jag Elin och frågade om hon hade några planer för dagen. Hon hade picknickplaner med sin familj och bjöd med oss. Vi möttes vid Slaka kyrka kl 13:37 och åkte vidare till lagunen. Deras hund, koira, hoppade i vattnet direkt medan vi andra satte oss i solen och grillade korv. Till efterrätt blev det vaniljmunkar, kex och jordgubbar. Både Vilgot och Molly åt jordgubbar för första gången och båda älskade det. Vilgot njöt fullt ut och mer eller mindre anföll jordgubben vid varje tugga.

Elin hade med sig sin systemkamera så innan vi åkte hade vi en liten fotosession och fick tydligen massa bra bilder. Nästa gång vi ses ska jag lägga in dem på en extern hårddisk så att jag kan lägga upp några av dem här. Om du vill se några av bilderna redan nu kan du gå in på Elins blogg.

Kort efter vi kom hem mötte jag och Vilgot upp Tina i resecentrum och åkte hem till Rebecka för en chillkväll. Vi käkade pizza och snackade om allt möjligt. Det var länge sen jag bara chillade en kväll med fina vänner.

När jag och Tina satt på bussen hem var det ett gäng fulla fjortiskillar lite längre bak i bussen. Plötsligt kände jag hur det började lukta rök så jag vände mig om och såg cigarettrök i bussen. En av fjortiskillarna satt och rökte på bussen?! Jag gick bak för att säga åt snubben att släcka ciggen men han hann släcka den innan jag kom fram så jag gick och satte mig igen. Orkade inte tjafsa i onödan. Kort efter kände jag hur det började lukta igen så då gick jag bak igen och sa åt killen att släcka ciggen vilket han gjorde. Jävla fjortisar. Vad är det för fel på folk egentligen. Jag blir så jävla förbannad på sånt. Det är då fruktansvärt respektlöst och omoget att tända en cigarett i en buss. Inte bara är det respektlöst mot alla på bussen men det finns folk med astma som kan fara illa av en sådan sak. Det stör mig också att ingen annan sa ifrån. Bussen var i princip helt full och det var flera vuxna som satt bak i bussen där killen satt, men jag var den enda som agerade. Fegisar!

2 kommentarer:

  1. Pyjamasen är från lindex men vi köpte den runt jul tror jag.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med picknick! Såg lite bilder på fb - så fina! :)/Rebecka

    SvaraRadera