lördag 7 juli 2012

Första dagen på vår semestervecka med Kevin

Idag kom Kevin hit. Vi käkade senfrulle/mellis och sen drog killarna iväg till affären för att handla lite medan jag lagade lunch och vrålade till bra musik. Det var länge sen jag kunde laga lunch i fred och dessutom med musik på hög volym till. När jag har Vilgot hemma passar jag oftast på att laga mat när han sover så då kan jag inte ha musik på och de få gånger han är vaken när jag lagar mat går det inte att lyssna på för hög volym ändå. Det blev sweet chili kyckling på spett och ris till. När de kom tillbaka från affären var de så varma att de tog ett svalkande bad en kortis innan vi åt lunch.

Efter maten var det min tur. Först badade jag Vilgot, som nu börjar vänja sig vid vatten och inte tycker att det är riktigt lika läskigt längre. Jag brukar göra små vattenlekar så att han ska tycka att det är kul att bada. Han har inte varit så jätteförtjust i vatten tidigare nämligen. Idag höll jag duschmunstycket uppochner så att vattnet sprutade rakt upp som en fontän och det tyckte han var spännande. Han försökte fånga vattnet. Sen fick han hålla i duschmunstycket själv så att han kunde undersöka det lite. När lillen var ren tog Christian honom så att jag kunde bada också. Trots att jag egentligen inte gillar att bada måste jag säga att det faktiskt var rätt skönt att kunna slappna av i svalt vatten i den här äckliga, fuktiga värmen.

När jag hade badat klart och valde kläder vid min garderob fick Kevin syn på en tröja med massa paljetter på och tyckte att jag skulle ha den. Den är mer för festtillfällen så den ville jag inte ha idag. Jag frågade om han ville ha den på sig och då lös han upp och satte den på sig. Sen hittade jag en kort klänning och frågade om han hellre ville ha den på sig och det ville han så den hade han på sig resten av dagen. Lite roligt var att han efter det tyckte att det var Christians tur att välja kläder ur min garderob, men det blev det inget av.




























När jag var klar åkte vi hem till Christian föräldrar och grillade. Kevin busade massor med sin farfar. Det gick så vilt till att Vilgot började gråta flera gånger av farfars miner och högljudda skrik. Kevin fick prova att skjuta med Christian gevär också, fast utan skott. När det började närma sig läggdags för de små åkte vi hem och nattade pojkarna som båda somnade snabbt utan något krångel. Så skönt när det går snabbt och smidigt! Framförallt var det bra idag eftersom att jag ställde mig och lagade pannkakslunch till morgondagens tripp till High Chaparral och gärna ville bli klar med det så tidigt som möjligt. Vi ska försöka komma iväg ganska tidigt i morgon så det är bäst att hoppa i säng ganska snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar