måndag 9 juli 2012

Vilgots första dopp

Vi hade planer på att åka till busfabriken med pojkarna idag, men eftersom att det var så varmt åkte vi och badade istället. Vi gjorde oss i ordning lite snabbt och åkte till affären och handlade lite picknick. Sen åkte vi hem till Christians föräldrar för att käka frukost och lämna ett par nycklar. Till slut kom vi iväg till badet.

Kevin var ivrig som bara den att få bada och bytte om snabbt som attan på stranden och tjatade på Christian att byta om snabbt. När jag hade smort in Vilgot gick vi också ner till vattnet. Jag hade honom i famnen och gick en liten bit ut i vattnet och doppade hans fötter. Det var han inte super glad över och drog upp dem snabbt. Då gick jag tillbaka till stranden och lät honom gå omkring lite (men min hjälp alltså). Eftersom att han älskar att gå, mer än någon annat, så traskade han rakt ner i vattnet och fortsatte framåt tills vattnet nådde upp till halva hans mage. Då tyckte jag att det var dags att vända tillbaka till det grundare vattnet. Han sket i vilket och gick lika glatt åt det hållet. Sen vände vi igen och höll på så en stund.
 

Jag blev glatt överraskad av att han inte tyckte illa om att bada. Han brukar inte vara helt såld när vi badar hemma nämligen. Det här var hans första dopp utanför badkaret. Symboliskt nog fick han sitt första dopp på samma ställe som vi kom på hans namn förra sommaren när han låg i magen.






När hungern började göra sig påmind käkade vi awesome plocklunch som bestod av grillade kycklingklubbor, honungsmarinerade kamben, rostbiff, skagenröra, kycklingröra och bröd. Sen gick Christian och Kevin på äventyr in i skogen en stund medan jag och Vilgot chillade på filten. Lagom ansträngande faktiskt.
 

1 kommentar: