måndag 30 juli 2012

Städa

Tidigare ikväll satt jag och funderade på när jag och Christian skulle hinna städa lägenheten. Han jobbar lite halvkrångliga tider så det är svårt att hitta tid. Men så fick jag ett ryck och bestämde mig för att städa själv istället, Christian städade trots allt hela lägenheten själv när jag och Vilgot var i Stockholm så det var inte mer än rätt.

Christian fixade kvällsmat och jag påbörjade städningen. Jag hann inte längre än att dammsuga vårt enorma vardagsrum innan maten var klar så jag tog en liten paus. Sen fortsatte jag medan Christian badade Vilgot. Natten till idag vaknade Vilgot halv 2 och tyckte att han hade sovit färdig. Han var vaken en timme innan vi gav upp och lät honom sova i vår säng för natten. Så ikväll provade vi att bada honom innan läggdags för att se om han sover hela natten som han gjorde häromdagen han badade innan läggdags. Vi får väl se.

Hur som helst har jag nu dammsugit och moppat våra 91 kvadratmeter och känner mig rätt nöjd. Jag hoppas att jag får tummen ur i morgon och orkar damma hela lägenheten också. Annars blir det skitigt så snabbt igen.

Jag avundas människor som har en rutin på städningen, som får det gjort ordentligt och städar varje vecka. Jag kan i ärlighetens namn säga att vi inte städar varje vecka. Både jag och Christian är usla på att få tummen ur. Jag hatar att städa. Ju längre man väntar desto jobbigare blir det ju dessutom så då hatar jag det ännu mer. Just eftersom att Christian jobbar en del sena kvällar och schemat ser olika ut varje vecka är det svårt för oss att ha en specifik dag som vi städar på. Och det tar halva dagen för mig att städa själv och samtidigt ta hand om Vilgot. Ni med småbarn, hur gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar