måndag 30 juli 2012

Vilgots nya frilla

Idag har Vilgot klippt sig för första gången och det blev okej.. Jag hade föreställt mig någon cool frisyr men insåg att det får vänta till senare klippningar. Det är inte det lättaste att klippa bebisars hår när de vägrar sitta still och gör allt i sin makt för att slita åt sig saxen.

Han fick en vanlig klassisk pojkfrisyr, mycket kortare än det gulliga yrvädret han hade förut. Lite tråkigt, men den här klippningen var mer en nödvändighet än något annat. Jag menar, hur skönt kan det va att ha hårlockar som kittlar en i öronen hela dagarna. Han passar inte riktigt lika bra i korta och städade frisyrer har jag insett så i framtiden behåller vi lite av yrvädret. Med facit i hand skulle jag nog ha bett henne klippa hans hår lite i snebena som vi brukar lägga hans hår, men det tänkte jag inte på förrän hon nästan hade klippt klart. Frisyren blev okej ändå. För mig är han alltid fin.

Jag kom på efteråt att jag glömde be om att få spara en lock. Det var väldigt synd, men fotobevisen får väl räcka. Kanske klipper av en lock nästa gång så är det nästan samma sak. Här kommer före och efterbilderna som jag lovade. Före är till vänster och efter är till höger.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar