måndag 23 juli 2012

Första orden

För några dagar sen sa Vilgot sina första ord. Mina systrar och mamma hävdar att han sa hej flera gånger plötsligt, men det var aldrig när jag var i närheten. Han gör ofta ljud som låter likt just ordet hej så jag vet inte om det räknas riktigt. Hehe.

Det första ordet jag hörde honom säga var i alla fall mamma. För flera månader sen var det allt han sa, men då var det ju bara ljud för honom, han sa ma ma ma åt allt. Sen plötsligt slutade han med det och gick över till pa pa pa hur länge som helst. Men så nu, när vi var i Stockholm för några dagar sen började han säga mamma maa mamamama mamma mam osv. så fort han blev ledsen. Först var jag osäker på om han verkligen menade mig eller om det bara var gnälljud, men sen märkte jag att det var mig han menade för att han ofta gnällde fram det när jag lämnade rummet. Idag sa han mamma direkt till mig utan att gnälla så jag räknar idag som dagen han sa sitt första ord. Han sa faktiskt sina två första ord idag.

Mamma, sa Vilgot.
Ja, Vilgot, svarade jag.
Hej, fick jag som svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar