söndag 29 juli 2012

Klippning

Inatt sov Vilgot hela natten (20:30-7) för andra gången på några veckor. Jag märker sådan skillnad på när jag måste avbryta min sömn och när jag slipper. Känner mig rätt utsövd idag faktiskt. Vi tog oss ett långt och härligt bad igår precis innan han skulle sova så det kanske bidrog till att han sov hela natten. Det är ju rätt avslappnande och sövande att bada. Ikväll har han inte badat så vi får väl se om han vaknar inatt. Ska nog prova på att bada honom varje kväll för att se om han sover bättre då.

Större delen av den här dagen har spenderats som Söndagar spenderas bäst. På Pitchers. Jag, Vilgot, mina systrar och lite andra vänner käkade brunch där kl 12 och spelade kort till typ kl 18. Strax ska jag gå över till mina systrar och kolla på film. Det är ju bara tre veckor kvar tills Sofie flyttar till Spanien så det blir nog inte så många fler systerkvällar på ett tag tyvärr.

I morgon, på Vilgots 11 månadersdag, ska han klippa håret för första gången. Det är så olika hur länge folk väntar med att klippa sina barn. När jag var och klippte mig sist var det en liten flicka där som klippte sig för första gången och hon har typ tre år. Vilgots hår växer så himla konstigt så jag tyckte att vi inte skulle vänta med att klippa honom så himla länge. Stackarn verkar ju ha ärvt mitt hår, Tunt som fan men mycket hår i nacken och bakom öronen och lockigt, fast bara längst ner. Det är väldigt långt, ojämnt och lockigt i nacken och spikrakt uppe på huvudet. Han har ju inte så mycket hår att jobba med än men om det funkar blir det nog lite kortare bak och på sidorna och lite längre uppe på huvudet, nästan som Christians frisyr. Funkar det inte toppar vi det bara. Det ska bli intressant att se hur han reagerar på att bli klippt. Återkommer i morgon med före och efterbilder, om jag minns att fota honom före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar