onsdag 4 juli 2012

Sova hela natten

Sen vi flyttade in i den nya lägenheten har Vilgot sovit i eget rum. Vi har ingen baby monitor än så vi har använt en baby monitor-app på Christians telefon som ringer upp min telefon när Vilgot låter. Det har gått rätt bra faktiskt. Jag har vaknat så fort telefonen börjar ringa och hämtat Vilgot till min säng. Förutom natten till idag.

Inatt sov Vilgot hela natten. Han somnade kring 21 och sov till 6.30. Jag är i chock fortfarande! När mobilen ringde såg jag att klockan var 6.30 och blev lite orolig och chockad. Jag funderade snabbt på om Christian kanske hade klivit upp och matat Vilgot under natten för att jag inte hade hört mobilen eller något. Men det hade han inte. Allt var bra med Vilgot när jag gick in för att hämta honom som tur var. Jag har ingen aning om varför han sov hela natten just inatt, men är väldigt glad över det och hoppas att han fortsätter så!

Det är första gången sen han föddes som jag har fått sova en hel natt. Dessutom fick jag sovmorgon till 9.30 för att Christian är bäst. Snacka om att jag kände mig utsövd när jag klev upp sen. Sjukt skönt! Jag hade glömt hur skönt det är att vara helt utsövd. Inatt hoppas jag på lika stor framgång!

1 kommentar: