måndag 2 juli 2012

Nya lägenheten

Jag skrev ett inlägg i torsdags om vad som hände den dagen. Tyvärr var det en rätt fullspäckad dag så jag var tvungen att skriva om det flera gånger för att jag hade en massa att göra hela tiden. Efter att ha skrivit om det fyra gånger och sen ändå inte hunnit skriva klart det slängde jag det.

Vi fick nycklarna till den nya lägenheten i Torsdags. En halvtimme senare kom flyttgubbarna och flyttade över pianot och sen gick jag och mötte mamma på tågstationen. Resten av kvällen packade vi ihop det sista.

I fredags fick vi äntligen flytta in i den nya lägenheten. Vi fick massa uppskattad hjälp av både vänner och familj. Guld värt! Vi kom igång typ kl 10 med flytten och slutade för dagen med städningen typ kl 00.30. Det blev en lång och slitsam dag. Mycket packades upp under tiden vi lyfte lådor och möbler och sen har jag gått resten av helgen och plockat en del så nu är det inte alls mycket kvar. Nu är det bara nån låda kvar att packa upp och lite grejer som ska ner i förrådet. Sen ska vi få upp tavlorna på väggarna.

Jag har inte riktigt vant mig vid lägenheten än. Vardagsrummet är min favoritplats, jag älskar att titta på en öppna spisen när jag sitter i soffan och chillar. Köket, som nog var min favoritplats i förra lägenheten, ger mig lite ångest för tillfället. Jag vet inte riktigt om det beror på att vi inte är helt klara där inne eller vad det kan bero på. Vi har ingen diskmaskin där inne för tillfället, diskstället är inte heller uppsatt och sen har vi inte bestämt vilka maskiner som ska stå uppe och hur saker ska stå inredningsmässigt. När allt det är fixat hoppas jag att det kommer kännas bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar