fredag 6 juli 2012

Soooova!

Vilgot fortsatte inte att sova hela nätter efter den där natten tyvärr. Han sover rätt bra ändå som tur är. När han vaknar får han välling i sitt rum och sen fortsätter han sova ensam i eget rum. Det funkar bra även om det är lite jobbigt vissa nätter att behöva avbryta min sömn.

Inatt vaknade han 4.30 och fick välling men hade svårt att somna om. När han hade ätit upp la jag honom i spjälsängen men istället för att somna direkt, som han brukar göra, så låg han och tittade på mig. Jag tänkte att han kanske somnar om snart och försökte lämna rummet, men då började han gråta. Efter ett tag blev hans ögonlock tunga men han kämpade emot en lång stund. Efter totalt 30 minuter kunde jag gå och lägga mig igen.

Han vaknade igen kring 6 och då tog jag in honom till vår säng och där låg jag och halvsov i två timmar medan han klättrade omkring. Det låter ju mysigt, men för mig är det den värsta stunden på dagen. Jag är så fruktansvärt trött och kan inte sova riktigt bra eftersom att jag måste hålla koll på Vilgot så att han inte ramlar ur sängen när han klättrar omkring. Till slut blir han uttråkad, stackarn, och börjar gnälla och gråta och då måste jag kliva upp. 

Inatt var det riktigt jobbigt. Jag kunde inte hålla ögonen öppna varken när jag matade honom eller när jag satt bredvid sängen i väntan på att han skulle somna. Det känns idag kan jag säga. Det får blir en dag på soffan tror jag. Jag är långt ifrån utsövd idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar