lördag 21 juli 2012

Stockholm

I Måndags tog jag, Vilgot och min syster Sofie tåget upp till Stockholm för lite familjesemester. Malin var i Spanien då men kom hem till mamma i Onsdags så då var hela familjen samlad.

Eftersom att ingen av oss har speciellt mycket pengar att spendera åkte vi inte på några utflykter utan chillade mest hemma. Vi hade velat åka och bada men vädret var inte riktigt på vår sida tyvärr. Den här sommaren känns som en enda lång vår om du frågar mig. Skitväder! Istället för utflykter till Stockholms skärgård osv har vi grillat god mat, spelat sjukt mycket kort och en dag var vi faktiskt iväg och tog en öl på söder.

I morse åkte Sofie och Malin hem till Linköping igen. Sofies ena lins gick sönder i Torsdags kväll precis innan vi åkte till söder för att öla så hon bokade tåg hem. Som tur är fick hon låna linser så länge av vår bonussyster som har nästan samma synfel som hon. Jag, Vilgot och mamma åker ner till Linköping i morgon och så stannar mamma i några dagar. Det ska bli kul!

Idag har jag och Vilgot gått till Huddinge Centrum med mamma och blivit bortskämda. Vilgot fick skitsnygga lila regnbyxor, en sjömansdräkt, en cool vindjacka och ett par turkosa jeans av mamma och en pyjamas av mig. Sen hämtade pappa upp oss och så åkte vi till Ikea och köpte barnmatstol hem till honom och lite annat smått och gott. Vi hade tänkt käka lunch i restaurangen på Ikea men det var så sjukt lång kö så vi käkade en lite lättare lunch på fiket som inte var riktigt lika fullt.

Nu sitter jag och mamma och väntar på att Sara ska komma hem från jobbet så att vi kan gå och köpa sushi till kvällsmat och sen spela Gin Rummy hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar