lördag 25 februari 2012

amningen

Jag håller ju på att avvänja oss vid amning på arbetstid eftersom att jag ska börja jobba på Torsdag. Hittills har det gått galant. Igår ammade jag först kl 17 och det var också då det slog mig att bara mitt vänstra bröst var sprängfyllt. Det högra var precis som vanligt. Är inte det konstigt? Någon som har varit med om samma sak?

Jag har hela tiden ammat Vilgot med båda brösten och båda har blivit sprängfyllda efter några timmars icke-amning, tills nu. Det högra kanske har anpassat sig redan. Märkligt! På ca 30 timmar har jag bara ammat Vilgot en gång på det högra bröstet och det är först nu det börjar bli lite spänt. Visserligen har jag bara ammat en gång på det vänstra också, men det har varit fyllt hela tiden och så har jag behövt pumpa två gånger nu på morgonkvisten eftersom att jag var ute på krogen igår.

1 kommentar:

  1. För mig har det också gått lätt som en plätt med avvänjning och efter ett par tre dagar fick jag faktiskt sprängfyllda bröst vilket gjorde mig överlycklig haha. Men jag upplever samma sak som du, att ena bröstet känns väldigt fullt medan det andra är som vanligt. Jag har iofs inte ammat på båda brösten utom vid tillväxtkurvor och kvällsmål då hon vill ha lite påtår även från andra bröstet.

    Men du, hur känns det inför att gå och jobba? Jag körde ju första dagen i fredags och det här kanske är jätte tabu att säga men för mig kändes det knappt alls. Jag vet ju att hon är i trygga händer med sin far. Om något var jag glad över att dom nu får chansen att skapa en djup och trygg relation med varann medan jag fullföljer mina andra drömmar och mål.

    SvaraRadera