fredag 17 februari 2012

Smör för själen

Det blir lätt att jag inte uppdaterar bloggen så ofta som jag skulle vilja när jag är uppe i Stockholm. Är upptagen med att umgås med familjen.

Idag tog jag, mamma och Alex en promenad till Huddinge Centrum. Det var mer eller mindre ett träningspass att skjuta vagnen framför sig i all snömodd. Mamma skämde bort nubb nubb med en pyjamas och ett par awesome hängselbyxor från Lindex. Jag hittade ett par röda fejkjeans till honom som jag blev förälskad i och tänkte att jag skulle köpa dem när barnbidraget har kommit. Senare visade det sig att barnbidraget redan har kommit, men det är väl ingen brådska. Det som var så bra med byxorna var att de såg ut som riktiga jeans men är typ bomull eller nåt sånt. Mjuka och sköna!

Till kvällsmat blev det en grym fläskfilégryta som jag och mamma lagade. För er som vill tillaga den innehåller den fläskfilémedaljonger, knaperstekt bacon i bitar, finhackade soltorkade tomater, lök, massa creme fraiche, tomatpuré, lite soja, kalvfond, salt och peppar. Go nuts!

Under kvällen har Vilgot varit väldigt envis med att inte sova. Han har varit riktigt jävla astrött men vägrat sova. Det resulterade först i övertrötthet och asgarv åt precis allt. Jag har aldrig hört honom skratta så hysteriskt förut. Det var som smör för själen.



En stund senare vände det såklart och han grät istället hysteriskt. Jag fick honom att somna men han har vaknat flera gånger under kvällen och den enda som har dugt åt honom är jag.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst blir man på gott humör när man hör sådana skratt.

    SvaraRadera
  2. Här är inlägget, http://blogg.svt.se/ebba/2012/02/mer-nyanser-mindre-sanningar-tack/

    SvaraRadera