tisdag 7 februari 2012

Bra natt

Inatt hade jag nog feber. Kroppen värkte och två timmars sömn kändes som en hel natt, fast utan att man känner sig utsövd då. Jag somnade kring tolv och drömde en massa obehagliga och intensiva drömmar och vaknade kring två på natten. Christian satt och spelade en pokerturnering som han sedan vann. Jag gick upp och berättade om mina konstiga drömmar och gick sen och la mig igen. Sen vaknade jag nog bara en eller två gånger till.

Vilgot, mitt älskade barn, var väldigt snäll den här natten måste jag säga. Jag minns bara ett tillfälle som han låg och halvgnällde och då kan det faktiskt ha berott på mig till och med. Jag kör ju som sagt på autopilot när jag är tillräckligt trött och försöker då automatiskt amma honom. Vid samma tillfälle vaknade jag till och tänkte ge honom bröstet igen men insåg då att han låg och sov. Det kan ha varit så att jag hade försökt amma honom flera gånger trots att han sov och då är det ju inte helt konstigt om han ligger och gnäller. Efter det la jag honom i hans säng igen och kan inte minnas att jag har plockat upp honom efter det. Jag måste ha gjort det för vi vaknade i samma säng nu på morgonen, men jag minns det inte alls.

Vi vaknade av mitt dumma alarm på mobilen klockan 8 men Vilgot var snäll nog att ligga och leka med kudden i tystnad så att jag kunde sova vidare. Kort efter det somnade han om så att vi kunde få sovmorgon till halv elva. Christian, som också är sjuk, sov som en stock hela tiden. Det var han värd efter att ha suttit och spelat pokerturnering halva natten och sedan vinna hela skiten. Han är så jävla grym!

1 kommentar:

  1. Tjaba! Kommer ihåg att du undrade över kryddor i maten och sånt och ramlade över en barndietist som skrivit ett blogginlägg om det, kan vara läsvärt (om du inte orkar läsa så kryddor är ett big YES och vitlök likaså!) http://barndietisten.blogg.se/sm_barn.html

    SvaraRadera