torsdag 23 februari 2012

you gotta love the flaska!

Vilgot tog sig en liten sovmorgon idag så vi vaknade inte förrän kl 9 och han var på supergott humör så vi låg kvar i sängen en lång stund och log mot varandra. Det var mysigt. Gröten fick han kring 10-tiden och en timme senare åkte hela familjen iväg till Norrköping. Vilgot brukar ju sova en timme eller två på förmiddagen så i bilen fick han en nästan full flaska ersättning, dvs 120 ml, och somnade sött i bilbarnstolen medan vi rullade mot peking.

Väl framme lämnade vi in Christians dator på lagning. Han köpte datorn 1/3 förra året och den gick sönder kort efter det och nu äntligen, sådär en vecka innan garantin går ut, lämnade han in den. Det var väl på tiden! Det är lite roligt, jag kan se vissa likheter mellan min far och min sambo.

Vi gick vidare till Ingelsta köpcentrum och strosade omkring lite i affärerna. Av en slump sprang vi på Christians son och hans mamma och lillebror. Av alla ställen de kunde ha varit på råkade de befinna sig precis där vi var. Vad är oddsen för det egentligen..

Sedan var det dags för lunch. Vilgot fick puré och sen lite banan till efterrätt. Jag åt världens godaste lasagne och Christian tog hamburgare. När vi var klara passade jag på att göra i ordning en flaska till med ersättning till nästa mål. När Vilgots humör senare började tryta plockade jag fram flaskan med ersättning och gav honom den när han låg i vagnen. Helt sjukt smidigt! Han somnade nästan direkt och sov länge, länge.

Det här med flaska är asnice. Man kan ge den nästan var man än befinner sig utan något krångel. Om jag hade behövt amma honom hade jag behövt gå och sätta mig någonstans och sådär. Nu behöver jag bara plocka fram flaskan och poff så sov han.

När vi kom hem var klockan strax efter 16 och jag hade då inte ammat på säkert 9-10 timmar. Bra jobbat tycker jag! Framförallt det ena bröstet var sprängfyllt så jag bestämde mig för att vi hade varit tillräckligt duktiga för dagen. Flaskan i all ära, men det är faktiskt ganska mysigt att han sin plutt i famnen trots allt.

Imorn fortsätter vi med avvänjningen och jag hoppas att det går lika smidigt som idag!

1 kommentar: