fredag 3 februari 2012

babymonitor

Jag och Christian var alldeles nyss nere på gatan och kopplade in Kevins bilbarnstol. Det går att göra själv, men när det är svinkallt ute och rätt så mörkt är det skönare att vara två. Men, var hade ni Vilgot då? frågar ni er. Jo, han låg och sov så gott i sängen medan vi satt ute i kylan med bilbarnstolen.

Vi har ingen babymonitor men med dagens teknologi behöver man inte sånt så länge man råkar ha två mobiltelefoner till hands. Eftersom att i princip alla har minst en telefon var nu för tiden är det inga problem. Jag laddade hem en babymonitor-app som, utifrån de inställningarna jag ställt in, ringer upp Christian när Vilgot gråter. Skitbra!

Jag har valt att sätta inställningarna på appen högt så att mobilen skulle kunna ringa Christian så fort som möjligt. Jag valde att ställa in appen så att den är känslig för ljud och att ljudet inte måste låta speciellt länge innan mobilen ringer. Det går att ställa in utifrån sin bebis. Alla bebisar gråter på olika sätt och olika högt och man kan befinna sig olika långt bort från sin bebis. Eftersom att vi var nere på gatan kändes det bra att ha så höga inställningar som möjligt.

1 kommentar: