lördag 10 september 2011

amningen

Ena dagen är går amningen jättesmidigt och andra dagen känns det som att jag spenderar halva dagen åt att brottas i sängen med min son.

När han ska ta bröstet skakar han alltid ivrigt på huvudet i jakt på att hitta rätt med munnen och när han gör det är han sötast i världen. Hans min är oslagbar! Han lyfter på ögonbrynen högt och blundar samtidigt som munnen är så sött format till ett o.

Dessvärre har jag gått och skaffat mig en kräksbebis. Vet inte om han får i sig för mycket under för kort tid eller nåt för nu har han börjat med att kräkas minst en gång per amning, nästan. Och inte en såndär blygsam liten spya som lägger sig i mungipan inte. Här är det riktiga spyor som gäller. Det blir en jävla massa tvätt men för att se det på den ljusa sidan luktar det inte i alla fall.. Det är mest kladdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar