fredag 9 september 2011

Och så kom Vilgot

Första inlägget i den nya bloggen. Det är min fortsättningsblogg. Den förra handlade ju om min graviditet och mina tankar kring den. Den här kommer handla om min och Christians fina son Vilgot och om mammalivet.

Tisdagen 30/8-11 klockan 05:54 föddes Vilgot med akut kejsarsnitt. Han fick mitt hjärta att smälta direkt och nu är jag fast. Eftersom att det blev kejsarsnitt och att både jag och han åkte på en infektion blev vi kvar på sjukhuset en vecka innan vi fick åka hem. Nu har vi varit hemma i 5 dagar och det nya livet börjar ta form.

Många undrar hur det funkar med sömn och amning och så. I början av veckan blev det amning var- och varannan timme och därmed ytterst lite sömn. För varje natt som har gått har jag dock lyckats hitta vår rytm bättre och bättre. Nu går jag bara upp en eller två gånger per natt för att amma och det tycker jag funkar alldeles utmärkt! Jag har också upptäckt att jag på morgnarna kan lägga honom i vår säng om jag inte pallar amma utan vill sova nån/några timmar till. Han har accepterat det och somnar om lika gott själv.

Jag ska försöka få ihop förlossningsberättelsen nu i helgen så att vi kan knyta ihop den gamla preggopåsen och titta framåt istället.

Jag ska pimpa bloggen någon annan dag också, men så länge får ni en rosa liten blogg. Kanske funkar det med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar