måndag 26 september 2011

Stockholm

Den här helgen har vi spenderat i Stockholm hos mina föräldrar och firat mammas pojkvän, mina tre systrar och min pappa. September är den stora födelsedagsfirarmånaden i min familj eftersom att majoriteten av familjemedlemmarna fyller år den månaden. Så vi åker alltid upp till Stockholm en helg i September och firar dem. Jag som fyller i november får en alldeles egen helg!

Det var Vilgots första tripp till Stockholm och han sov så snällt i bilen hela vägen upp. När vi kom fram var det födelsedagsmiddag för min lillsyrra som fyller 20 år. Temat på middagen var rosa och samtliga skulle vara klädda i rosa. Jag, som knappt kan ha några av mina kläder och dessutom inte äger mer än typ två rosa plagg hade av dessa skäl inte rosa på mig. Däremot hade jag shoppat lite rosa åt Vilgot som såg superfin ut! Det kan hända att Sofie har nån bild på hans outfit i sin kamera och om så är fallet lägger jag upp den här senare.

I present av mig, Christian och Malin fick hon en biljett till Rihannas konsert i november och ska gå med tre av sina vänner. Hon blev så glad att hon började gråta. Vi hade snackat ihop oss med tre av hennes vänner som och köpt varsin biljett.

I Lördags blev det smörgåstårta och presentöppning hos mamma följt av Sing Star och spel. Vilgot fick också en födelsedagspresent av mamma och Sam. En overall, tossor, två par vantar för olika kallt väder och en jättefin mössa. Allt i lila! Han kommer vara superfin i vinter!

Innan systrarna och Christian åkte hem igår fikade vi tårta och käkade pizza till lunch och öppnade de sista presenterna. Lite lagom slappt sådär. På kvällen åkte jag och trollet och träffade Fia, Lina och Maja. Vi gick i samma klass på högstadiet och brukar träffas nån gång om året. De blev helt kära i lilla bebis och han fick massa fina presenter. När jag kommer hem till Linköping ska jag försöka få tummen ur och fota de fina kläderna med systemkameran så att ni också får se!

Jag och Vilgot stannar kvar i Stockholm till Tisdag och då tar vi tåget med min mamma ner till Linköping och har henne på besök en vecka. Det ska bli jättekul!

Strax ska jag ta med mig knodden och åka in till Söder för att träffa annat kärt folk, men det får ni höra om mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar