fredag 30 september 2011

Öppna förskolan

I Onsdags gick jag och Elin till öppna förskolan som har babyöppet på Måndagar och Onsdagar. Det gick MYCKET bättre den här gången kan jag säga.

Sist blev jag ju nerkräkt tre gånger och hann inte ens hälsa på de andra mammorna som hade perfekta små bebisar som bara var gulliga och snälla. Inte för att min bebis inte är perfekt, men just då kändes det lite jobbigt att ha en grinig bebis som kaskadspydde ner stället. Det blir lätt att man börjar jämföra i sådana stunder.

Vilgot sov så gott i vagnen på vägen till öppna förskolan och fortsatte sova hela stunden vi var där och vaknade när jag satte på mig skorna för att gå hemåt. Det är lite typiskt honom, en riktig sömntuta! Jag tänkte nog gå dit på Måndag också, får se om han tänker sova sig igenom hela den visiten också.

Föräldrarna var jättetrevliga och det kändes inte alls jobbigt att börja prata med de andra i ringen. Vi satt alla på golvet och pratade och umgicks med alla bebisar. De flesta bebisarna var lite större än Vilgot och kunde sitta och stå. Några kunde nästa krypa också. När de kan förflytta sig är det dags att sluta gå på babyöppet och gå på de andra dagarna istället.

Det känns lovande måste jag säga! Det får nog bli permanent i schemat det här.

1 kommentar:

  1. Jag är också sugen på att besöka öppnis här i närheten. De ska ha babycafe och sånt kul men vår bvc-sköterska avrådde oss från att gå dit tills hon är 2-3 månader men det låter ju som att det är rätt harmlöst att gå dit?

    SvaraRadera