tisdag 13 september 2011

Full rulle

Ännu en dag gick jag upp med tuppen och tog idag tag i det lilla tvättberg som skapats på bara några dagar.. Har man en kräksbebis så har man.. Har en ny tvättid redan på Fredag i fall att. Jag hade planerat att sova mellan tvättrundorna, men hann bara sova i typ 30 minuter under en runda. Resten av rundorna gick åt att amma och försöka somna..

Vi har varit på vårdcentralen idag också. Jag har ju ett läkande sår på magen från kejsarsnittet som inte läkt helt som det ska. Jag har nämligen ett litet hål rakt in i magen som läcker massa sårvätska och det är ju mindre kul! Tänkte att de kunde göra något åt saken på vårdcentralen, men det enda som hände var att en sköterska la om såret och sen tog 100 kr i avgift för besväret... Jahapp! Det var väl spenderade pengar känner jag!

Farmor har varit på besök för lite bebismys och fika också. Hon njöt till det yttersta av varje sekund och är nog världens stoltaste farmor. Hon hade varit på stan precis innan och köpt med sin en fin present till Vilgot. Jättemysig!



Efter fikat med farmor blev det en fika på stan med mina systrar och min kära vän Tina. Jag ammade in public för andra gången och den här gången gick det betydligt mycket bättre än första gången, bortsett från att jag spräckte lite sömmar i min, inte så amningsvänliga, klänning.. När pengarna kommer måste jag verkligen köpa lite amningsvänliga kläder! Alla mina stora tröjor som jag hade innan graviditeten sitter relativt tight nu när jag fortfarande väger rätt mycket och mina preggotröjor är inte stora och pösiga..

Förresten fyller min syster Malin 26 år idag. Grattis Malin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar