fredag 30 september 2011

Ett par byxor och lite till

Idag skulle jag ha åkt till Norrköping för att fika med Ulrika och hennes son Kevin, men tiden sprang iväg och hon skulle iväg vid 5 så då bestämde vi att ta det en annan dag istället. Jag har ju inte riktigt fått ordning på mina rutiner än så det blir lätt så att något som inte bör ta mer än 10-15 minuter kan ta upp till 1 timma ibland. Det kan va svårt att förutse en megabajs i blöjan eller en otröstlig bebis. Sen är ju jag väldigt seg av mig från början vilket bidrar till förseningarna.

När planerna blev inställda tog jag en tripp till stan med mamma istället. Vi käkade mat på NH och tog sen en sväng till myrorna. Jag upptäckte att Vilgots byxor var alldeles för stora kring magen så att de åkte ner hela tiden. Dålig passform! På myrorna hittade jag inga byxor i rätt storlek men däremot köpte jag en skitfin ziptröja för 35 kr. Blev lite kär i den och tänkte att han faktiskt bara har en tjocktröja och gott kan behöva en till. Sen var den ju faktiskt väldigt billig också. Så det så!

Jakten på byxor fortsatte på Lindex där det som vanligt fanns en massa fina bodys. Lindex har by far de finaste bodysarna! De hade tag 3 betala för 2 så jag köpte ett par byxor och två bodys. Mamma köpte en skitfin body och ett par byxor åt lillen som han några minuter senare fick byta om till eftersom att han kräktes ner sina kläder. När vi var på Lindex blev ha superhungrig så vi gick till ett fik så att jag kunde amma. Det var efter det han kräktes.






Efter fikapausen tog vi en sväng in på KappAhl eftersom att jag hade en rabattkupong där. Om man handlade för 200 kr fick man en body på köpet. Mamma skämde bort den lilla skrutten med nya strumpor, en mössa och två pyjamaser. Och så fick han ju bodyn på köpet.

Sen gick vi hemåt för att fika med mina systrar och bjuda på lite bebisgull. Malin hade köpt ett par byxor åt Vilgot. Superfina! På vägen hem gick vi in på Bokia och gjorde dagens sista köp. Det blev en fyll-i-bok. Jag tycker själv att det är väldigt kul att kolla igenom min egen så jag vill självklart kunna ge honom en.




3 kommentarer:

  1. Jag tänker mycket på amningen faktiskt, att det är viktigt att äta bra för att få näringsrik mjölk och en hög mjölkproduktion men Liv växer som en tok så antar att hon inte tagit skada av mitt slarv. Men jag ska göra en kraftansträngning för att bättra mig, erkänner att det blir en del socker istället för mat också och det är ju knappast bra. Men godis är gott haha :-)

    SvaraRadera
  2. Älskar dom färgsprakande byxorna, vet du var dom är köpta?

    SvaraRadera
  3. De fina randiga byxorna köpte jag på Kappahl :) /Malin

    SvaraRadera