torsdag 29 september 2011

Vart tog tiden vägen?

Dagarna bara springer förbi och för varje dag som går tänker jag att denna dag ska jag hinna uppdatera bloggen, men det blir liksom aldrig så. Vill verkligen hinna med bloggen, men nu är det mycket att stå i. Som att typ amma, fixa och äta mat, sminka mig, amma, fixa disken, tvätten eller kanske duscha, amma, äta lite igen, amma och försöka ha ett socialt liv. Och amma såklart!

Allt tar tusen gånger längre tid när man har bebis har jag insett. Han sover inte lika mycket nu som han gjorde i början och nöjer sig sällan med att ligga och stirra ut i rummet. När han är vaken vill han vara med, gärna upp och stå. Så fort han kan hålla huvudet uppe helt själv får han en hoppgunga så att jag kan få något gjort. En del grejer går inte att göra med bara en hand.

En sjal ska införskaffas också! han blir mycket lugnare och nöjer sig ibland med att bara vara nära. Framförallt när han är trött och ska sova. På nätterna kan han sova själv i sin egen säng, men på dagarna sover han bättre om han får ligga i famnen på nån. Jag letar för fullt på Tradera efter en sjal, att köpa en ny kommer inte på fråga, det kostar alldeles för mycket! Jag vill ha en ringsjal. Orkar inte hålla på med en skitlång sjal som ska viras trehundra varv runt kroppen och knytas och hålla på. En ringsjal verkar enklare och smidigare. Nån som har erfarenhet av ringsjalar?

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att hinna med så mycket! Liv får vara rätt mycket i babybjörnen och den älskar hon, men du har bestämt dig för sjal? Vet att det var någon tidning där man fick en sjal, tror att det var en ringsjal, om man började prenumerera och det kostade inte mer än 200-300 tror jag. Jag tror att det var tidningen föräldrar och barn men är inte helt hundra men kan vara värt att kolla upp kanske!

    SvaraRadera
  2. spana in sjalbarn.se eller knyt-an.se! :)

    SvaraRadera