söndag 11 september 2011

bara bebisar

Idag har vi varit hemma från sjukhuset i sex dagar, men de tio pappadagarna började i Torsdags. Vår lilla rumpnisse fick ju en infektion av mig när han föddes och var tvungen att få antibiotika så därför har vi "varit hemma" för vård av barn och inte för föräldraledighet. Om man ska se det på den ljusa sidan har vi fått mer tid ihop, även om en stor del av den tiden har spenderats på sjukhuset.

Imorse gick vi på en promenad ner till stan. Jag har ett hål i mitt läkande ärr från kejsarsnittet som läcker sårvätska. Skitkul! Därför har vi varit på apoteket och köpt sterilt snabbförband. Måste ringa vårdcentralen imorn om det.. Jag trodde att det skulle läka igen, men nu när resten av ärret nästan är helt läkt och hålet fortfarande finns där så måste jag göra något. Det börjar bli väldigt irriterande att ha ett läckande hål i magen! Dyrt också!

























När vi kom hem fixade jag omelett till lunch och så kollade vi på Prison Break när vi åt. Det regnade och åskade utanför samtidigt. Himla mysigt! Sen fick jag tummen ur och filade lillkillens naglar som nu var ganska långa. Blev väl inte skitfint kanske, men det funkar nog. Precis när jag blev klar med det upptäckte jag att han lyckats kissa ner soffan utan att spilla mer än någon droppe på sina byxor. Hur fan lyckas man med det?! Bara bebisar kan göra sånt.  När jag upptäckte kisspölen vände honom lite lätt åt ena sidan vilket resulterade i en spya på soffan och mitt ben... Suck! Inom loppet av några minuter lyckas han alltså både kissa och spy ner vår soffa utan att kladda ner sig själv det minsta. Bara bebisar lyckas med sånt i tell you, bara bebisar!


1 kommentar:

  1. Hihi, han siktar noga! Det har jag hört att pojkar gör! :D

    SvaraRadera