torsdag 24 maj 2012

årets hittills varmaste dag


Idag har vi varit på utflykt över halva Linköping med Sarah och hennes son Philip. Vid lunch kom de hit och så gick vi tillsammans till Valla för en liten picknick i solen med lite andra mammavänner och deras små. Vi var dock inte de enda som hade kommit på idén med picknick under årets hittills varmaste dag. Det var smockfullt med barn och föräldrar som sökte skydd mot solen på de få skuggiga platserna där så vi fick snällt sätta oss i solen.

När vi satte oss i den gassande solen insåg jag att Vilgot måste ha kastat kepsen ur vagnen någonstans på vägen dit. Den kepsen vi köpte för mindre än en vecka sen. Suck! Som tur var hade jag hans solhatt med mig i skötväskan. Efter typ 30 minuter höll vi på att avlida av värmeslag så vi klämde i oss varsin macka och gick till plaskis istället. På vägen dit spanade jag efter kepsen men hittade den inte tyvärr. Det måste ju betyda att någon jävel har tagit den.

På plaskis var det lite skönare, framför allt när jag fick bada fötterna i det sköna vattnet. Vilgot sov när vi kom dit och vaknade inte förrän efter en ganska lång stund. När han hade vaknat tog jag av honom byxorna och gick fram till vattnet med honom i famnen. Jag sträckte fram hans fötter så att de fick lite vatten på sig och han gav ifrån sig ett litet skratt som snabbt blev ett litet gnäll. Så höll vi på några gånger. Jag tror att han gillade det men blev lite rädd samtidigt. Efter någon timme blev det för varmt även på plaskis så då gick vi in till stan  för att köpa en ny keps åt Vilgot. Igen.

På stan fanns inte kepsen i hans storlek så jag bad tjejen i kassan att ringa polarn och pyret på ikano och fråga om de har storleken. Det hade de som tur var så de la undan den till imorn. Vi gick vidare och käkade kvällsmat på sibylla och strosade sen lite i affärer. På h&m köpte jag faktiskt 5 t-shirtar till Vilgot för sammanlagt 270 kr. Det tycker jag är ett riktigt bra pris för så mycket kläder. Han har typ bara 3 t-shirtar. Nu när det är så varmt ute måste han ha shorts typ varje dag och det ser så konstigt ut med body till.

På vägen hem gick jag förbi Priso och hämtade ut ett paket med ett parasoll till vagnen och två nappflaskor åt Vilgot. Vi har egentligen bara haft en bra nappflaska åt honom med flera flaskor men bara en napp. De flaskorna rymmer bara 125 ml vätska och när han äter välling äter han typ 200 ml så vi köpte två stora som rymmer 260 ml nu. Skönt att slippa göra i ordning två flaskor varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar