tisdag 29 maj 2012

Kevinhelg

I helgen har vi haft Christians son Kevin här. Som vanligt har det varit en fartfylld helg.

Vi tog en tidig lunch och åkte sen in till stan och gick på bakluckeloppisen som var vid åhlens. Det var mycket mindre än jag trodde så vi hittade inte så mycket. Vilgot fick en pekbok i tyg och koppar som går att stapla och lägga i varandra. Sen gick vi till clas ohlson och köpte solskydd till bilen, babyhörselskydd till vilgot (vi ska ju på winnerbäck om några månader) och vattenballonger till Kevin. Sen åt vi glass och köpte jordgubbar.

























Efter rundan på stan stack vi hem till Christians föräldrar och lekte med vattenballonger och grillade. Jag och Christians mamma bakade en jordgubbs- och rabarberpaj som blev skitgod. Vi fick med oss rabarber hem också. Christian vill att jag ska göra rabarberkräm, men vi får se vad det blir.

























Dagen efter käkade vi brunch på Pitchers med mina systrar. För barn kostar det bara 49 kr vilket är ett helt okej pris faktiskt. När vi var klara där åkte vi till en badplats i Ljungsbro, som jag helt har missat, och hade picknick. Christian tog sig faktiskt ett dopp, vi andra doppade bara fötterna. Efter en stund var vi tvungna att åka för att hinna lämna Kevin i tid.

Nästa helg med Kevin blir i Stockholm för då ska vi fira min bonusbror som fyller 18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar