måndag 14 maj 2012

Dagen sprang förbi

Idag åkte jag och Vilgot till Odenplan och lunchade med mamma. Det blev buffé gånger två. De hade både svensk buffé nån asiatisk buffé. Vilgot fick smaka potatisgratäng, potatis, gurka och till efterrätt fick han frukt. Efter maten gick vi upp till mammas jobb så hon fick visa upp sitt fina barnbarn och sen åkte jag tillbaka hem.

Resten av dagen har sprungit förbi. Jag har spelat lite piano, kört frågesport och kortspel med min syster och hennes kompisar, lagat kvällsmat med min bonussyster Alexandra, badat Vilgot med mamma och nu chillar jag i soffan. Vilgot fick samma mat som vi idag, fast utan salt, och oj oj vad han satt och charmade oss alla. Mellan varje tugga gav han ifrån sig skratt och glada skrik och var så himla söt.

Jag upptäckte idag att det bara finns två avsnitt av Desperate Housewives kvar. Någonsin! Jag vill inte!!! Jag började titta på den serien för typ 4 år sen och såg typ alla, då, 5 säsonger på några månader. Sen träffade jag Christian som ville börja följa serien så då började vi om från början och har följt den tillsammans. Det känns så sorgligt att den ska ta slut. Det är typ världens bästa serie! Det värsta är att jag var helt säker på att det skulle göras en till säsong. Prutt!

På tal om Christian. Jag börjar sakna honom rätt mycket nu, framför allt på kvällarna när jag ska sova. Det är rätt så ensamt att ligga och skeda för sig själv i en dubbelsäng. Jag har ju i alla fall Vilgot när han vaknar för att amma på nätterna. Christian är så snäll som låter mig åka iväg med Vilgot i över en vecka. Det är starkt av honom att inte sakna ihjäl sig. Jag hade aldrig klarat av att va ifrån Vilgot så länge. Inte nu när han är så liten i alla fall. Tack älskling! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar