torsdag 10 maj 2012

Frissan

Vilgot börjar se rätt rolig ut i håret nu. Han har ju tyvärr ärvt mitt tunna hår så det är inte så mycket att skryta med. Dessutom har både jag och Christian lockigt hår så det kommer han inte undan. Christian får dock bara lite lockar när hans hår blir tillräckligt långt så de kommer inte fram speciellt ofta på honom.

Eftersom att Vilgots hår är oklippt, och hår växer olika snabbt på olika ställen på huvudet, ser det ganska vilt ut. Mitt på huvudet är det rakt och lägger sig ofta i snebena vilket gör att han ser väldigt proper ut. Bakom öronen och i nacken fjongar lockarna omkring så att han ser ut som en galen professor. Det är väldigt sött. Sen växer det mer hår precis vid mittbenan, så att säga, så om man drar fingrarna genom hans hår får han en liten cool frisyr. Ja, ni hör, det är typ tre frisyrer på en och samma gång. Jag ser fram emot hans första besök hos frisören som nog är om några månader.

Många verkar fasa att åka med en så liten till frisören. Jag fattar inte riktigt varför egentligen. Visst, ungen sitter väl knappast still, så rädslan att frisören ska råka klippa något annat än barnets hår finns kanske, men så länge man går till en frisör som har erfarenhet av att klippa hår på barn borde väl inget katastrofalt hända. Dessutom tror jag att det kan gå att distrahera barnet med lite youtube-klipp så att det sitter lite mer stilla. Sen får man väl kanske räkna med att det inte blir värsta modellfrillan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar