söndag 13 maj 2012

Grillning

Nu när jag är i Stockholm vill jag ju, förutom att umgås med familjen, passa på att träffa mina vänner. Oftast brukar det bli så att jag stämmer träff med de olika kompisgängen, men så kan de alltid bara ses på eftermiddagarna och kvällarna eftersom att de jobbar så då slutar det med att jag smsar fram och tillbaka och försöker pussla ihop värsta schemat bara för att hinna träffa alla innan det är dags att åka hem igen. Det brukar sluta med att jag åker in till stan och fikar med några vänner och sen beger mig till någon annan del av stan och fikar med några andra vänner. När jag kommer hem sen är jag helt slut och har knappt kunnat njuta av att umgås med mina vänner.

Så. Den här gången gjorde jag en ny grej. Jag fixade en grillning i Liljeholmen och bjöd in allihopa. Alla kunde visserligen inte komma, men jag hann träffa väldigt många av dem och kände mig inte ett dugg trött eller stressad efteråt. Vi var ett helt gäng som satt i Liljeholmen och picknickade, grillade och snackade om allt möjligt. Vilgot fick ett par hemmastickade raggsockor av Maja, som hennes mamma hade stickat. De var jättefina och passar perfekt i storlek just nu. Det är skitbra att ha när det blir lite kyligare på kvällarna.

Vilgot var inte sitt bästa jag tyvärr. Han var nog lite trött och sen blev det kanske lite mycket med alla nya människor. Han brukar alltid vara lite skeptisk mot nya ansikten en stund, men sen vänder det rätt snabbt och så är han på jättebra humör och charmar alla med sitt bus och skratt. Idag var han bara skeptisk och sen blev han gnällig istället. Men man kan inte va på topp jämt.

Nu på kvällen har han varit jättebusig och jättetrött och alldeles underbar. Det är så underbart och härligt när han skrattar. Hans små ögon blir små sträck och man får syn på hans söta små gaddar. Det är bland det bästa jag vet att höra honom skratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar