torsdag 10 maj 2012

Minisemester

Jag uppdaterar alldeles för sällan känner jag. Det är rätt stor skillnad att va föräldraledig nu, när Vilgot är 8 månader, mot när han var 5 månader. Han är överallt och drar i sladdar och ramlar stup i kvarten så jag har mindre tid till att sitta vid datorn. Det känns faktiskt som att det inte finns lika mycket att skriva om nu heller, men det beror väl mer på att jag är oinspirerad kanske. Vad tycker du är kul att läsa om?

På Fredag åker jag till Stockholm och stannar i några dagar. Mamma ringde för ett tag sen och sa att hon saknade Vilgot så nu betalar hon upp oss för att få spendera lite tid med oss. Mina systrar åker också upp, fast de stannar bara över helgen eftersom att de jobbar. Jag åker hem senast nästa Söndag så det blir en lite längre visit.

På Tisdag ska jag, mamma och Vilgot åka en 23-timmars kryssning till Åbo. Det ska bli trevligt att åka iväg på något, även om det inte är världens lyxgrej. Det ska bli intressant att se hur det är att åka kryssning med en bebis. Han kommer nog sova bra i alla fall. Vi har bokat en hytt med dubbelsäng och har tänkt att Vilgot ska få sova mellan oss. Man kan boka resesäng utan extra kostnad, men han sover alltid mycket bättre när han får ligga bredvid mig (och Christian för den delen, men han ska ju inte med).

När vi har åkt upp till Stockholm har han inte verkat stressad eller orolig över att byta miljö så förhoppningsvis går det lika bra att åka iväg på en kryssning. Jag tror att det kommer gå bra, om det inte visar sig att han är sjösjuk det vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar