onsdag 30 maj 2012

Ensam

För typ 2 månader sen funderade min pappa på att flytta ner hit till Linköping från Stockholm och efter många om och men kunde till och med min lillasyster tänka sig att flytta med ner. Jag drömde om att ha nästan hela familjen samlad, förutom mamma, i en och samma stad och hoppades innerligt på att pappa skulle ta beslutet att flytta ner. Tyvärr blev det inte så och pappa och lilsis stannade kvar i huvudstaden.

För några dagar sen fick min äldsta syster, Sofie, veta att hon fått ett jobb hon har sökt i Spanien. Kul som fan för henne såklart, mindre kul för mig. I Augusti flyttar hon till Marella och lämnar oss här.

Sofie och vår andra syster, Malin, bor ihop och ska nu flytta isär i och med Sofies flytt till Spanien. Nu har Malin sökt jobb i Stockholm för att hon känner att inte så mycket håller henne kvar. Om hon får jobb där uppe och flyttar upp är jag den enda i min familj kvar nere i Linköping.

Vad fan är det som händer! Alldeles nyss fantiserade jag om att ha nästan hela familjen här nere och om några månader kan det bli tvärtom.

2 kommentarer:

  1. Jag vet, helt crazy! /malin

    SvaraRadera
  2. Tråkigt, men du kommer vänja dig! Tänk såhär: desto roligare kommer det att bli när ni väl ses! Och sen är det väl en himla tur att du har många fina vänner här, som håller dig sällskap! ;) / Rebecka

    SvaraRadera