tisdag 22 maj 2012

Bästa Söndagen

Jag, Vilgot och pappa åkte bil ner till Linköping i Lördags. Bilresan gick rätt bra ändå. Vi var tvungna att stanna några gånger för att byta bajsblöjor och så. Vilgot är tyvärr fortfarande stenhård i magen, stackarn. Han sitter inte jättebra i bilbarnstolen i pappas bil heller. När han somnade i bilen hängde huvudet rakt fram så jag fick sitta och hålla bak hans huvud under tiden. Det blir förhoppningsvis lite bättre sen när han har fått växa i den lite.

I söndags kom vi upp rätt tidigt och gick till Pichers med systrarna och pappa för att käka brunch. Där träffades vi upp med några polare till Sofie och satt och käkade brunch och spelade kort i solen. Jag tog med mig Vilgot, Malin och pappa på en liten shoppingrunda på stan efter maten i jakt på en keps åt Vilgot. Han har en solhatt som han inte är helt förtjust i, som är lite för stor fortfarande. Vi gick till många affärer och till slut köpte jag en jättefin och färgglad keps på polarn och pyret. Inte nog med att den var finast av alla kepsar jag tittade på, den fyller funktionen bäst också. Den skyddar båda öronen och hela ansiktet mot skugga. Det är dåligt med fina bebiskepsar faktiskt så jag hade tur som hittade en fin i alla fall. Efter rundan gick vi tillbaka till Pitchers och fortsatte spela kort i flera timmar. Bästa Söndagen!

När jag kollade efter keps på Lindex hittade jag fyra olika tröjor vikta i högar på ett bord. På Lindex brukar de ha flera plagg med olika motiv och färger fast i ett tema så att de liksom hör ihop lite. En var blå med en val (det var den första jag såg och också den vi köpte sen), en var lila med en elefant, en var grön med en apa och en var blå med en tiger. Jag trodde att alla var t-shirtar för att den blå med valen var det, men när jag plockade upp den lila visade det sig att den var gjord för flickor. Suck! Vilken besvikelse! Jag som blev så jävla glad att äntligen hitta en jättefin lila tröja åt Vilgot. Den ser mer ut som en tunika än en t-shirt. Tygstycket i ryggen var längre än det där fram och på ärmarna har de sytt så att det ska bli en liten puffärm. Så jävla irriterande! Varför kan inga affärer göra lila plagg åt pojkar nån jävla gång?!

Den där tunikan är så uppenbart sydd för tjejer. Jag funderade nån sekund på om jag skulle köpa den ändå, och tänkte att alla färger är till för alla barn oavsett kön, men inte alla modeller. Hur fin den än är skulle det se ut som att Vilgot har en klänning på sig. Där går tyvärr min gräns. Kanske kan någon sy om den till en vanlig t-shirt om jag mutar med mat eller något?


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar